نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2145
-
الف
+

بخش ویژه «جایزه ادبی هزار و یک شب» با حمایت آی فیلم 2 برگزار می شود

«فروه موسوی» با حضور در «پنجره آی فیلم» در پیوند با هفتمین دوره جایزه ادبی هزار و یک شب سخن گفت.

به بهانه برگزاری اختتامیه هفتمین جایزه ادبی هزار و یک شب از دبیرعلمی این جشنواره در برنامه «پنجره آی فیلم» دعوت به عمل آمد.

به گزارش آی فیلم2، هفتمین دور جایزه ادبی «هزار و یک شب» هم اکنون در مرحله داوری نهایی قرار دارد.

«فروه موسوی» دبیرعلمی «هزار و یک شب» در برنامه تلویزیونی «پنجره آی فیلم» از اتمام مهلت ارسال آثار به این رویداد ادبی خبر داد و گفت: 102 اثر از نویسندگان افغانستانی ساکن کشورهای افغانستان، ایران، آلمان ، هالند ، سویدن، انگلستان، اتریش، امارات متحده عربی ، ایتالیا، ناروی و ایالت متحده امریکا به دبیرخانه جشنواره رسیده است که از این بین 40 اثر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده اند.

وی افزود : جایزه ادبی هزار و یک شب، رقابت آزاد داستانی میان نویسندگان فارسی زبان از سراسر جهان است که با حضور گسترده فعالان فرهنگی هر ساله برگزار میگردد.

دبیر علمی جایزه ادبی هزار و یک شب اظهار داشت: این دوره از جشنواره داستان تحت عنوان «جایزه ادبی هزار و یک شب» با هدف ارتقای کیفیت نویسندگی و داستان‌نویسی جوانان‌ افغانستانی و با نگاه ویژه به ادبیات و نویسندگان افغانستان برگزار می‌شود.

بانو «موسوی» با اشاره به ویژگی خاص این دوره از جایزه ادبی «هزار و یک شب» نسبت به دوره های پیشین گفت : ما در این دوره از جشنواره همراهی مهربانانه کانال تلویزیونی آی فیلم 2 را داشتیم که این کانال خودش یکی از گام بردارنده گان در عرصه زبان و ادبیات فارسی می باشد.

وی در پیوند با همین موضوع افزود : با توجه به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم ، یک بخش ویژه هم در نظر گرفته شد تا نویسنده گان آثار خود را با موضوعیت انقلاب اسلامی ایران روان کنند تا به شکل جداگانه بررسی شود و به آثار برگزیده گان جوایز ارزنده ای از طرف آی فیلم 2 تقدیم شود.

بانو «فروه موسوی» در پاسخ به این سوال که جوایز این رویداد چیست ، گفت : نفر اول این جشنواره آثارش توسط انتشارات ریرا به چاپ می رسد و از نفرات برگزیده همراه لوح سپاس و تندیس قدردانی می شود.

در پایان این گفت و گو دبیرعلمی جایزه ادبی«هزار و یک شب»با اشاره به تاثیر مستقیم مهاجرت بالای ادبیات فارسی گفت : یکی از موضوعات غالب در بین تمامی آثار ، موضوع مهاجرت و جنگ بود .

اختتامیه جایزه ادبی هزار و یک شب با معرفی برگزیدگان جشنواره و تقدیر از آن ها در ماه دلو سال روان برگزار خواهد شد . 

م ح/ ب م

 

نظر شما
ارسال نظر